Mar 22, 2012

#011: Holy glory rainbow!!

Jessica Retro Revival Base Coat
Jessica Disco Diva (2 coats) <- NO TOPCOAT

0011-02.jpg

While I saw this post in Neglelakkmani, I really strongly felt I might have it because I lost all the chance to get strong linear silver holo polish. I know there’s Nfu-Oh’s holo, but I also heard that holo effect is now weakened in new formula and impossible to get “good old” one, so I didn’t feel buying it…but this one.

In fact 23 euro is a bit pricy, but it’s for (probably) aqua-base holo base coat plus holo polish including international shipping, so I didn’t feel it’s too much. Also it’s a bit strange that BOTH bottle says “hologram topcoat”…but sticker on the bottom tells me it’s real “hologram chic” combi set. Weird, but, ah…not a problem.

0011-01.jpg

Actually these were also my first Jessica polish and I love it! Both of these were super easy to apply and quick dry. Base coat really gripped holo polish well, and holo effect…OMG my eyes burn! It’s incredible! In the photo you can see amazing rainbow, but you know what, it still does not show the real beauty!!

The polish itself was not that pigmented and free edge is still visible by 2 coats, but because it bling-bling-bling…everything is hidden under the gorgeous rainbow. If I look really carefully, I see ALL the particles are prismatic, non of them are plain silver at all. Strongly recommended, if you are the holo-fan!!

爪が異常事態だー!!<塗った直後の絶叫
……取り乱しました失礼致しました。しかしコレ凄いよ!玉虫たまむしいって来たけどコレは別次元ですよ!100%虹色ピグメントだとこんななるんですねすんません正直ナメてました。マジでぎらんぎらんです。暗いところでは沈んだ銀なんですがほんのちょっとでも光が当たるとビッカー!です。室内でもギラギラビカビカでした。すんごいですほんとに。写真だとこのビッカーがちゃんと再現されないのが悔し過ぎます。やっぱり一眼レフとかじゃないとあかんのやろか。本当に凄いのに。
って凄い凄い連発しててもしょーがないので……えー、JessicaのHologram Chicなる限定コレです。海外ブログとか玉虫となると飛びつく人々多いはずなのにこれ結構スルーされてたのは何故ですか。試してさえいない人々多そうなのですが何故。オフィシャル価格でも高めだからでしょうか。でも2本で$
24っていう程高くないと思うんですが……結局アレか地味ブランドだからか<おい
玉虫系(China glazeのOMGとか)って結構いやーんな液質が多くて、なので専用ベースコートを必要としたりするのですがこれもそんな感じなのかベースコートとのセットです。ベースコート塗ってから玉虫塗ると本当にきれいにピグメントが乗ります。とはいえ他ベースでどうなるのか試していないのでアレですが。ともかくほとんど技術いらずな非常に塗りやすいポリです。いいなあJessica。他のも集めたいところです。

2 comments:

  1. こちらでは初めまして、シイキです。

    凄いまばゆい!ラッカーでここまでびかびかなのは珍しいかも。そういえばホロといえばOPIのDSとかChina GlazeのOMGばかり有名な気がします。Nfu Ohのホロシリーズは確かに仕上がりの見た目は滑らかなホロでOPIやCGより綺麗ですが、これまたダントツに塗りづらいです。

    これのベースって乳白色っぽいですが、薄膜が張るようなリッジフィルタイプでしょうか?Jessicaって色名をダイレクトに指定しないと、世界各国のJesssicaさんの写真が出てきます(笑)。Jesssica blueとかだとジェシカ・アルバの水着ショットだったり(いや眼福ですけども)。Jessicaは私も2本しか持っていませんが発色もいいし塗りやすいし特別工夫しなくてもOKなのがいいですね。

    ReplyDelete
    Replies
    1. これいいですよすっごいですよ!OMGそのものやNfu Ohホロを持っていないのでアレなんですが、手持ちのTTYLやFYI(OMGシリーズ)と比べると粒子が若干粗いようです。でも滑らかに線状の虹が出ます。

      ベースはいわゆるAqua Baseと同じもののようです。残念ながらリッジフィリング効果は無いですが(薄付き&乾くと透明になります)がっちりピグメントを捕らえるので1本あるといい感じです。OMGシリーズも大概阿呆か!いうくらい物っ凄い塗り難いのですがベースをこれにしたら途端に簡単になりました。逆にいえばこのJessica玉虫も普通のベースの上に塗ったら馬鹿塗り辛いのかもなあと思っています。

      Delete

Template developed by Confluent Forms LLC