Apr 2, 2012

#015: Pink glitter-sandwich gradient

Essence better than gel nails base sealer
Color Club Hot couture (1 coat)
Color Club Sakura glow (1 coat)
Orbis Cherry drop (gradient)
China Glaze Love letter (1 coat)
Essence better than gel nails top sealer

0015-00.jpg

MY NAIL WENT TOO THICK!!
...Ahem, so pink gradient. Orbis is Japanese cosmetic manufacturer and cherry drop is one of well-known color by it’s formula and sheerness. It’s not too sheer, not too pigmented, it’s really “just” to create nice gradient! Glitter under this gradient looks pretty cute too, it’s a bit too sweet on my mind but still can’t ignore this style…I feel it’s really nice “spiring-has-come” mani.

0015-01.jpg

(L to R: Hot couture, Sakura glow, Cherry drop, Love letter)

But well, ah, I think I used way too much polishes…actually I really feel that Hot couture was completely no-need on this moment. I also had pretty hard time to give only one coat of Hot couture, it was so gloppy, so thick…and surprisingly Sakura glow is not. I don’t understand this difference made by exactly same company…Yeah, Sakura glow itself is “JP-only” glitter, but why they don’t make similar stuff in US too?

Anyway, overall, I’m thinking to revenge on this mani. I’ll try again soon. Again I like how it looks, but I’m so sure I can find better “recipe” to do this…

方々で有名なチェリードロップ、うちのダンナが日本に行ったときに無理をいって買って来てもらったwチェリードロップ、ようやく日の目を見るときが来ました。確かにコレは凄いですな!グラデが超簡単にできちゃう!この感じで他の色も出してくれないもんかと思うくらい良い色です。人気出るのも解るわー。
で、どうせならラメ下地でグラデで消えて行く感じにしたいなーと(これまたあちこちで見てかわいかったので)頑張ったのですが、……何つうかラメの時点で大失敗かました気がします。Color ClubのHot coutureが犯人です。何これ超塗りにくい。爪の上でダマになって広がらずラメが乗らないとかマジどゆことですか。同じColor ClubのSakura glowはささっと広がってラメも均一に乗ったのに何ですかこの違い。あれか日本仕様だからか!日本仕様は頑張るのか!本国でも頑張れよ!!(絶叫)
……ネイル系はUSに負けるとか何とかよくいわれていますが正直ラメポリは日本大勝利だと私は思っています。去年のChina Glazeの3Dグリッターとか日本じゃふつーにあるラメポリだよねえとか。欧州系ラメポリも悪くないんですがやっぱり日本のには完璧負けるのでホロなんかと併せて買い込むぞー!おー!と今から意気込ん(略)
まあ結局は無い物ねだりなのかも知れませんがはっはっは。

3 comments:

  1. ひねりはないけど、王道グリッターは日本のもののほうが確かに優秀ですね。このへんがメイドインジャパンの品質なのかなあと。その分値段がすこぶる高いですが(笑)。私的に日本製でグリッター入りといえばTinsが最強かと思ってます。はい、私もChina Glazeの3Dグリッターは「え、これ別に珍しくないよ?」とスルーしました。結局はやっぱりないものねだり=「隣の芝は青い」なんでしょう。

    そうそう、JessicaのHologram chic、ほぼベース目当てで私も購入しましたよ~。まだ到着待ち中ですが、Nfu Ohのアクアベースと比較してハケと値段でJessicaにしました。専用ベースを使うとそんなに違うものとは思ってなかったので今から楽しみです(・∀・)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 日本のは色展開にひねりが無い一方、ラメ系の種類と色揃えが凄い気がします。Tinsにしろチープ系にしろラメ系の種類の多さと優秀さは素晴らしいです。逆にLynderella(だっけ)が欧米でやたらめったら持て囃されるのもそういうラメ展開の少なさのせいなのかなあとか。3Dグリッターはほんっと意味解んなかったですし。

      Retro divaベースいいですよ!乾くのに少しかかりますが凄くよくピグメントをグリップしてくれます。シイキさんの玉虫ライフが楽しくなりますよーに!w

      Delete
  2. I love simple sweet gradients like this. So pretty <3

    ReplyDelete

Template developed by Confluent Forms LLC