Apr 26, 2012

#023: Congrats Kleeblätter!!

Essence better than gel nails base sealer
Catrice King of Greens (green, 2 coats)
Essence Ahoy! (white, 2 coats)
Essence better than gel nails top sealer

0023-00

OK OF COURSE I know that BVB GOT A MEISTERSCHALE, but…on same time, I really wanted to celebrate Kleeblätter = SpVgg Greuther Fürth!! It’s their FIRST promotion to 1. Bundesliga in their long history…and I’m also looking forward seeing them at the 1. bundesliga, especially because they fought VERY well against BVB at DFB Pokal’s semi-final.

20120405 Kleine jubelt mit dem Team nach dem Tor zum 1:0

(Photo taken from SpVgg Greuther Fürth’s website)

So to the nail…because simple green-and-white nail looks much like Celtic FC nail, so  I added their clover – not four-leaf, it’s THREE-leaf, see above  - to the ring finger. I wanted to have crisp clover with same color as base color, so I grabbed cooking paper, spreaded the polish there, waited until dry, peeled off…

0023-02

...and punched out the heart-shape with the paper craft punch. I also cut the polish sheet in thin strip to use as a line-tape, and this was how I made the clover + stripes on the ring finger. It was first trial to use this technique with cooking paper, and I’m happy that it worked out very well :D

0023-04

Only the thing I’m not satisfied for this is french. I’m not good at french-mani, but I was too lazy to use the masking tape :( But I’ll practice again, next could be better than this :) And again I’m already sad to remove this, but…I hope I can have another chance to do this in next season again, too!

0023-01

BVB優勝おめでとうー!!先週ダービーネイルやったばっかなのに!!w
……しかし実は今節(32節)はいっろいろ、実にいろいろとドラマがあった節なのです。BVBが連覇したのはもちろんのこと、カイザースラウテルンが勝ったにも拘らず降格決定とか、しかし下した相手がヘルタベルリン=死なば諸ともでヘルタも16位以下確定とか、FCBがもうちょっとでBVBを他力優勝させるところだったとか、一時はマジぶっちぎりの最下位だったフライブルグが残留確定とか、1部リーグだけでも山盛りなのですが2部も2部で大変面白いことになっておりまして。
2部、ツヴァイテリーガ、は日本ではほとんど注目されていなかったりしますが(乾がいるボーフムくらいかな)これまた相当見応えのあるリーガです。あと1部は放映権がSKY(スカパー的な)に持って行かれている分地上波では2部をばんばか放映している=身近過ぎるというのも一因だったりしますがw
えーそんな2部も32節ではいろいろありましたな、昇格2チームと降格チームのうち1つが確定、しかも昇格チームが降格チームを直接叩き落した形、後は熾烈なる3位争い勃発(入れ替え戦ありますしねぇ)とか。そんな昇格チームのうちの1つ、首位昇格するであろうチームが今回ネタにしたSpVggグロイター・フュルトです。ここは100年以上の歴史を持つ超古いチームの1つなのですが、「ブンデスリーガ」発足後何と一度も一部リーグに昇格したことが無い、今回初昇格、というチームなのです。ここ数年「上がれるかもー!(`・ω・´)」→「ダメだったー(´・ω・`)」を繰り返していただけに今回の昇格は格別だろうと思います。今シーズンは2部内でぶっちぎりの得点力を誇り、ポカール準決勝でもBVBを超苦しめたチーム、1部でどんな活躍をしてくれるか今から物凄ーく楽しみです。

……ってサッカーばかり語ってどうする。
ええとそんなこんなで爪です爪。緑と白の配色はぱっと見「セルティック…?」と思われそうですがクローバーが3枚葉である時点で違います。セルティックは4枚葉。最初は描くことも考えたのですがばちっとしたクローバーに出来る自信が1ミリもありませんで、ツメイログのビリアさんによるポリシール作成講座を参考にクラフトパンチでハートを切り抜き→並べて作りました。あと細いラインも同じくポリシート切り出し。カッター使えばよかったものをはさみで無理やり切ったので太さが一定では無いですがまあそこはそれでしょうか。結果として完全に2色だけでまとめることができてホロとかラインテープとか絵の具とか使うよりもいい具合にまとまりのあるネイルになったかなあと思います。
あとはフレンチのラインがガタガタ過ぎ泣けた。これはもう練習しまくるしかなさそうです。あるいはマスキングテープに頼るとか。ただいい具合に使えそうなテープがなかなか無いのが微妙ですが。何でごくふつーのビニールテープが何処にも見当たらないのかと小一時間(´・ω・`) いろいろ買って試すしか無いのかなーと諦めているところです。
とはいえポリシール、思いの他上手く行ってそこは非常に満足です。ただ結構ポリ消費しますなー。よく使う系統の色はプチプラ系で、あまり使わない色ならメーカーどれでも、みたく使い分けないとちょっと悲しいことになっちゃうかもなーと思案しているところです。

No comments:

Post a Comment

Template developed by Confluent Forms LLC