Apr 6, 2012

Spin-off: Essence better than gel nail base sealer

s0002-00.jpg

This is my ever-holy-grail-basecoat. I know lot of people don’t like this base coat so much, but this IS really my current favorite despite of its negative points.

To be honest, it’s pretty strange basecoat. Formula is dence, thick and gooey…or even stringy. Even much thicker than Seche vite. It easily sticks on the brush, applys very thick on the nail, so a bit difficult to control. It doesn’t dry so fast, either – you need to spend at least very good minute or two.

So why I love this? Because of this thickness. It’s really like gel – it covers nail very well and fill ALL the ridges. Deep or slight, doesn’t matter, ALL. It smoothes up the nail completely. Much better than other ridge fillers as OPI or Nailtek; I was heavy user of them but not now anymore.

s0002-03.jpg

Sorry for my crappy barenail…but you see the difference!? It’s only 1 coat!

Also it’s beautifully clear…I can’t say if this is really better than gel or not, but at least I can say this is clear AS gel. I don’t like to apply base “color” for gradient or french, but normal basecoat is not enough for nice-looking base…and THIS IS. Oh, and importantly, I must add one more great ”positive”; it doesn’t stain the nail!

Overall, this base coat works as “ridge-filling clear base”. This is exactly the thing I was looking for, so I’m not thinking to try other base coats anymore…and now, I might cross my finger NOT to be discontinued (which could happen everytime for essence products *sigh*).

今最も愛しているベースコートであります。実はあんまり評判は良くないんだけど私は大好き!SecheやらNailtekやらOPIやらとふらふらしていたベースコートジプシーがこれでぴたっと止まりました。
ベースコートとしてはかなーり変な液質でぶっちゃけSeche viteより濃いです。もったりねっとり。慣れないと糸引きまくるしブラシに無駄について来るしもちろん爪にもぼったりとつくので結構大変です。挙句乾き遅いマジ遅い。10本塗り終えたらさあ次はポリを、とはできません。

では何処が好きなのか。これテクスチャがまさにジェルなのです。すなわち適量(ここ大事)塗って放っておくと勝手に表面が滑らかになるのです。塗り立てが多少がたついていても乾く頃には滑らか。しかも溝があろうが何だろうが関係無し、キレイに埋めて表面をつるんつるんにしてくれます。
加えて素晴らしい透明度、さすがジェルネイルに対抗しているというか、このベースに同シリーズのトップをかけるとうるうるつるつる具合半端無いです。ほんとクリアジェルそっくり。ジェル風トップコートって一時日本でえらい流行ってたようですが正直ベースもどうにかしないとジェルライクになんてならないよ!(力説)
あと分厚ーくつくからか爪が色素沈着しません。黄変もしにくい模様。最もコレは私の爪が色素沈着しにくいからかも知れませんが(でもNail Envyでは黄色くなった)。厚塗りキライな人には向きませんが、ジェルっぽい厚みが好きな人・あのつるんとした感じが好きな人・あと爪を保護したい人にはぴったりだと思います。

ちなみに気になるお値段トップコートと同じく10mlで2.5ユーロです。これは絶版になるとなったら街中巡って買い占めると思います。いうかトップコート以上に替えが効かない(トップは一応Secheがあるし)のでどうか無くなりませんようにー!と日々心底祈っている次第です……。

2 comments:

  1. 初めまして、スノチャと申します。
    ブログ、楽しく見させて頂いています。
    私も、偏光系、不思議カラーが大好きです。
    今は、したいアートが沢山あるので、実際に爪に塗る事は少ない(偏光系でアートするのは難しいです)のですが、ボトルを見て楽しんでいます。

    サッカーネイルも、良いです!
    私は、J2ザスパのサポーターなので、今度トライしてみたいです。

    そして、このベース、凄く良さそうです。
    私も筋があるのですが、爪がとても弱いから、出来れば削りたくないのです。
    初めて見ましたが、日本の私も手に入れられるでしょうか?

    ReplyDelete
    Replies
    1. はじめまして!といいつつスノチャさんのところちょくちょく覗かせて頂いていました♪新参者ですがよろしくお願いします!

      さてベースですが多分日本では入手できない……かも知れません……orz
      ただ聞いた話ですがOrlyのNail Defenceがとろみありリッジフィル+クリア系で悪くないようです。私もそのうち試したいと思っているベースのひとつです(これほんっとうに乾きが悪いのですorz)。

      そしてサッカーネイル!wやり出すと結構楽しいですよー。
      こちらブンデス終わっちゃったんで今度はJかなーと……うちは同居人が赤く燃えてる人なのでそこからになるでしょうが、私個人はむしろサッカーファンなので他にもいくつかやれたらなーと思っています。スノチャさんのザスパネイルも心待ちにしています☆(ところでザスパ、結局改名……したのですか??)

      Delete

Template developed by Confluent Forms LLC