Jan 19, 2013

#085: MY FAV GREEN EVER; a-england Dragon

essence carry me home! (Ready For Boarding LE)
a-england Dragon (2 coats)
essence colour & go! black is back (stamping)
essence better than gel nails top sealer

0085-00.jpg

I’d like to begin this post shouting out loud that a-england Dragon is the BEST GREEN POLISH EVER. At least for me. Very first application hit my heart, after all I could drool on my painted nails, my heart was beating, lost all my words…except “WOW”. I haven’t been like that EVER; this is how I fell in love with this amazing shade.

0085-01.jpg

So…how I call this. Crystal of pure perfection or what. Deep moss green holo is something we never can find anywhere else. With such a lovely smooth well-pigmented formula, it’s kinda dream-comes-true shade. I’ve seen many people describing this as “scattering holo”, but if I go very close…I could notice linear holo effect too, which is giving super lovely effect to this shade.

0085-04.jpg

Actually…I didn’t expect that I’ll fall in love such instantly and deeply. Even by tons of amazing swatchs around, I simply put into my wishlist and that’s it. Now I want to say so sorry to Adina, the creator/designer of a-england, that I didn’t believe this shade is such a stunner. If you love green and still don’t have this shade, YOU MUST GRAB THIS!!

0085-05.jpg

Of course I love the shade itself, but after I’ve enjoyed the shade I thought it’ll be cool if I’ll add small spice to this…not too strong but something cool…and here it is! I think black is pretty friendly color to stamp on a-england Dragon; now how do you think? ;)

0085-09.jpg

ああもう大好きだ結婚してくれ!<違
元より緑ポリは好物なのですが、そして勿論玉虫も大好物なのですが、にも関わらず今の時点まで買っていなかったのは一重にセール待ちだったwのとまぁそこまで死ぬほど欲しい感じでもねーし?と思ってたからです。とはいえ一応買いたいリストには突っ込んでたのですよ。でも今すぐ即刻欲しい!というような物では無かった。

0085-02.jpg

なのでセール来るまで放置→来た→買う、という一連の流れを経て届いたのが一昨日です。それでもボトルカラー見ただけの時点では「わーやっぱり噂通りキレイだわー」程度だったのですが昨日実際に塗ってみて

堕 ち ま し た

艶のあるこっくりとした濃い抹茶グリーンに光の当たり方によって多彩な輝きを見せる玉虫粒子、そしてうっすらとでもしっかり輝く虹色の帯!あまりの美しさにベタ塗りだけなのにも関わらず塗ってる最中からうっとり幸せな気分でいっぱいでした。こんなのはじめて(ポッ <誰

0085-03.jpg

濃い色ですがむしろ派手さは無くとてもシックにまとまる素敵カラーです。日本人には絶対に合う色!下手なスキンカラーよりずっと上品に決まる感じですし、例えば黒と合わせてVフレンチとかしたらそれだけで和風になりそうな気がします。いうか絶対きものに合うと思う。近々やりたいところです(宣言)

0085-07.jpg

さて濃い色=黒との相性が非常にいい、ということでちまっとスタンプしてみました。うむ、黒面積が極力小さいようなパターンを選ぶとよろしいですな。ちなみにこのDragon、1回塗っただけでもばっきり発色するくらい濃く作られているカラーなのでスタンプに使うのにもいい色だと思われ。海外ブロガーさんの作品の中にはコレを使ったほんっとーにカッコイイスタンプ作品が多数見受けられるので、何れ真似っこしたいなーと思っております(`・ω・´)

0085-08.jpg

21 comments:

  1. I love A England!!! Just ordered my first 2 polishes last week and can´t wait for them to arrive!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ME TOOOOOOOOOOOO!!!!! Especially for their holos <3
      I'm also waiting for another pack now... :P

      Delete
  2. I love this A England polish, it's so pretty. You're lucky you own it. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey girl you didn't go for their sale!?
      It's really must have!!!!! :D

      Delete
  3. So so pretty - the A-England holos are all fab though aren't they? I still haven't tried out my St George!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AGREE YOU Sam!!!!! They're all STUNNING!!
      St. George is coming with Princess Sabra and others, I'm now waiting for them... :)

      Delete
  4. Gorgeous!!!!! Your nails are so beautiful!!

    ReplyDelete
  5. こんばんは!お邪魔します(^^)/
    初めてのコメントです☆★(実はちょっと緊張気味)

    先ほど頂いたコメントを拝見して、早速お写真をガン見しちゃったのですが、
    Chiroさん…私もこの色に堕ちました(涙)

    写真を見た瞬間に、まるでひきつけを起こすかの勢いで「ひぃぃぃぃぃ~!」って(笑)
    この抹茶グリーン、元の色も文句なしですが、玉虫加減も最高に素敵!!
    あー、良い物を見てしまったので今日は眠れるか不安(笑)

    Chiroさんが開口一番「結婚してくれ!」って叫んでしまう気持ちが
    手に取るようにわかりますm(_)m

    >着物に合う

    納得です!
    ※余談ですが、成人式の時に来た着物が、ちょうどこちらの
    抹茶グリーン玉虫と同じような濃い緑だったので、そういう意味でも
    不思議な縁を感じてます(勝手にすみません)

    いやー…圧巻というか、本当に素晴らしいポリをご紹介して下さって
    ありがとうございます!
    明日の仕事もがんばれます(笑)

    追伸:ツイッターのフォローもありがとうございました!
    実はツイッター初心者で未だ使い方がよくわかってない部分もありますが(^^;
    宜しくお願いします。

    長々と失礼しました。

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumikoさん、
      わはははは堕ちましたかwコレほんっとーにキレイですよねー!お値段ちょっとお高いのがネックですが(普段送料込みで9ポンド)、時々セールしているのでそういうときを狙って買っていますw次回セール時にはrumikoさんも是非!(・∀・)
      Twitterは結構ネイルブロガーさんで使っている人も多いので気楽にもそもそ使ってみて下さい。私ブログコメせずにTwitterで済ませていることも多々……<ダメじゃねえか

      Delete
  6. This is so pretty and one of my favorits to!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm happy that you have same taste as mine Helena! <3

      Delete
  7. SAINT GEORGE、DRAGON、PRINCESS SABRAの緑玉虫どれもいいですよね!(・∀・)
    緑で玉虫って時点でかなりレアなのに、しかも絶妙な渋さがあるなんて他社では見ません。
    ボトルで見るより塗った方がいい具合にシックかつ華やかで鼻息が荒くなります。
    びっかびかな玉虫もいいけど、ここのみたいなシックなのもまた好しです。

    ReplyDelete
    Replies
    1. まーさーにー!(・∀・)Dragon買った後に追加で↑両方&Ascalonも買ったので現在到着待ちです。この渋さがいいんですよねぇ……またこういう感じの出してくれないかしら。ワインレッドとかでも。最近のa-Englandのコレはあまり面白くないもので(´・ω・`)
      ↑She Walks In Beauty見たときは「オマエもか……orz」とガックリ来ましたもん

      Delete
  8. Beautiful stamping! :-) I ordered a-england Dragon, I can't wait to put my hands on it! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Raggio di Luna!!
      It IS really really beautiful shade, it NEVER disappoint you <3

      Delete
  9. This looks gorgeous on you! Absolutely beautiful! What plate did you use for the bubbles stamping? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Chester! *blushes* :D
      It's the pattern from MASH plate No. 43 :)

      Delete
  10. こんちです!
    chiroさん!やっとa-englandから「送ったよ」ってメール来ました!chiroさんに教えて頂いたNAIL LACQUER達の到着が楽しみです!
    こちらの記事のDragon即死でした。
    早く来ないかな…chiroさんのスタンプのセンスにも脱帽です。私も毎日mashで練習しています(笑)
    chiroさんにいっぱい教えて頂き私のセルフライフが充実し過ぎです\(^o^)/それに、butter LONDON熱が冷めましたf^_^;)chgの玉虫も楽しみだしcolor CLUBもessenceも視野が広がりました。
    これからも素敵なupが楽しみです(*^^*)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ええ届いたら悶絶して下さい、セールが来たのを見たとき「これはこっぴさんにお教えせねばー!」って思いましたもんw絶対お好きだと思いますよー!万一廃番になるときは絶対に複数買い足そうと今から既に画策しておりますw
      そうそう、ブランドから入るのも楽しいですが今度は色を集め始めるとほんとに楽しくなりますよ&キリが無くなりますよwwwということで後戻りできなくなりつつありますねこっぴさーん……フフフ(・∀・)

      Delete
  11. Very cute color and the model it looks great :)

    ReplyDelete

Template developed by Confluent Forms LLC